زیبا عبدالله انتخابات منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند

زیبا: عبدالله انتخابات منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند انتخابات عبدالله کعبی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل تله آل‌سعود جهت آمریکا

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ موسسه آمریکایی بروکینگز در تحلیلی در مورد دیدار رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا و ملک عبدالله پادشاه عربستان در سال ۲۰۰۷ افشاگری کرد

تله آل‌سعود جهت آمریکا

تله آل سعود جهت آمریکا

عبارات مهم : ایران

افشای بگومگوی گیتس با ملک عبدالله

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ موسسه آمریکایی بروکینگز در تحلیلی در مورد دیدار رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا و ملک عبدالله پادشاه عربستان در سال ۲۰۰۷ افشاگری کرد. براساس گزارش بروکینگز، در آن وقت شاه سعودی با اتخاذ موضعی ضدایرانی خواستار حمله نظامی تمام عیار آمریکا شده است بود؛ حمله ای که به ورای تاسیسات هسته ای کشور عزیزمان ایران تسری یابد. او ترساندن کرده بود که اگر واشنگتن وارد جنگ با کشور عزیزمان ایران نشود، سعودی ها «به روش خود واردعمل خواهند شد.» گیتس عصبانی شده است بود از اینکه گویی آمریکایی ها مزدوران شاه عربستان هستند.

تله آل سعود جهت آمریکا

تله آل‌سعود جهت آمریکا

موسسه آمریکایی بروکینگز در تحلیلی به قلم بروس ریدل، وزیر دفاع سابق آمریکا، به مقامات این کشور هشدار داده است که اجازه ندهند رژیم های اسرائیل و آل سعود، آمریکا را به ورطه جنگ بکشانند. در این تحلیل آمده است: در ژوئیه سال ۲۰۰۷،رابرت گیتس با عبدالله، پادشاه عربستان سعودی در قصر مجلل وی واقع در جده دیدار کرد، گیتس در مورد این دیدار نوشت:

«من شوکه شده است بودم.» عصر آن روز، ضیافتی مفصل در اتاقی شروع شد که ابعاد آن به اندازه شش زمین بسکتبال بود و یک استخر به اندازه استخر شنای بازی های المپیک در وسط آن قرار داشت. سقف آن اتاق طوری نقاشی شده است بود که گویا ستاره ها بالای سرمان بودند. در یک سوی اتاق، آکواریوم بزرگی از کف تا سقف جای گرفته بود که ماهی هایی نامتعارف در آن شنا می کردند. چنین فضایی پرابهت و تاثیرگذار بود.

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ موسسه آمریکایی بروکینگز در تحلیلی در مورد دیدار رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا و ملک عبدالله پادشاه عربستان در سال ۲۰۰۷ افشاگری کرد

پس از صرف غذا، گیتس و ملک عبدالله با یکدیگر دیداری مستقیم داشتند. شاه عربستان با اتخاذ موضعی ضدایرانی خواستار حمله نظامی تمام عیار آمریکا شد که به ورای تاسیسات هسته ای کشور عزیزمان ایران تسری یابد. او ترساندن کرد که اگر واشنگتن وارد جنگ نشود، سعودی ها «به روش خود وارد عمل خواهند شد.» او اغلب به مقامات دیدار کننده می گفت که کشور عزیزمان ایران منشأ پرسشها منطقه است و باید در برابر آن به زور متوسل شد. گیتس در اینجا عصبانی شد. شاه عربستان «از ایالات متحده می خواست پسران و دخترانش را وارد جنگ با کشور عزیزمان ایران کند. گویی که آمریکایی ها مزدورانش هستند.» انگار که سربازان آمریکایی به وسیله یک شاه یا حکومت خریداری می شوند تا اوامرش را اجرا کنند. گیتس می گوید: «او از ما می خواست خون آمریکایی ها را بریزیم، ولی هیچ وقت اشاره ای نکرد مبنی بر اینکه ممکن است خون سعودی ها هم ریخته شود.» آمریکا در آن وقت درگیر دو جنگ در منطقه بود و به جنگ دیگری نیاز نداشت. وزیر دفاع آمریکا در یادآوری خاطرات آن دوران می گوید: «من واقعا عصبانی شده است بودم.»

رابرت گیتس، به عنوان احتمالا عالی ترین وزیر دفاع تاریخ آمریکا، تلاش کرد این عنوان را روشن کند که هیچ کس نباید آمریکا را به سمت جنگی سوق دهد که نیازی به آن ندارد و فقط نشانه از آن خدمت به منافع یک کشور دیگر هست. احتیاط شرط عقل هست، نه نشانه ضعف. جنگ تقریبا هر لحظه تبعات ناخواسته ای دارد و ارزشش را دارد که از یکی از این جنگ ها پیشگیری شود. بروکینگز در ادامه نوشته است که متاسفانه ما در گذشته هم بارها شیپور دعوت به جنگ را در خاورمیانه شنیده ایم. لحن این دعوت هم هر لحظه یکی هست. اگر ما فقط از نیروهایمان علیه کشور ایکس استفاده کنیم، این جنگ به یک «خاورمیانه جدید» منجر خواهد شد، خاورمیانه ای که مرفه، در صلح و عاری از تروریسم هست. دو دفعه از این فراخوان های جنگ در نهایت به نفع کشور عزیزمان ایران تمام شد و کشور عزیزمان ایران را به قدرتی که امروز است بدل ساخت.

در سال ۱۹۸۲ آریل شارون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گویی ادعای پیامبری داشت. او می گفت اسرائیل به لبنان یورش می برد، جنبش فلسطین را نابود می کند، سوریه را از این خاک بیرون می کند، یک دولت مسیحی مارونی در بیروت را به قدرت می رساند و سپس لبنان و اردن با اسرائیل به صلح می رسند. در چنین شرایطی خاورمیانه تازه شکل می گیرد. آمریکا هم پوشش دیپلماتیک و حافظان صلح خود را ارائه خواهد کرد تا این تغییرشکل و دوران گذار را تسهیل کند. واشنگتن هم موافقت کرد. در عوض ولی اسرائیلی ها در بیروت زمین گیر شدند، بعد از انفجار یک بمب رهبر دولت مسیحی شکست خورد، سفارت آمریکا دو بار نشانه انفجار قرار داده شد و سربازخانه تکاوران دریایی آمریکا تخریب شد. رونالد ریگان این پروژه را رها کرد.

تله آل‌سعود جهت آمریکا

ایران که از پیش مورد تحریم های جهانی و تحت حمله عراق قرار گرفته بود، دسته کوچکی از نیروهای انقلابی خود را به سوریه و لبنان فرستاد و حزب الله لبنان را تشکیل و تحت آموزش قرار داد. بعد از دو دهه حزب الله موفق شد اسرائیلی ها را به طور کامل از جنوب لبنان خارج و نیروهای اسرائیل در جنوب لبنان را نابود کند. کشور عزیزمان ایران به یک نقش آفرین قدرتمند در سوریه و لبنان تبدیل شد و حالا بیش از هر وقت دیگری در بیروت و دمشق قدرتمند هست. در سال ۲۰۰۳ یک مدعی دیگر وعده خاورمیانه تازه را داد. احمد چلبی، یک رهبر اپوزیسیون عراق به جورج بوش و دیک چنی قول داد جنگی که صدام حسین را از قدرت ساقط کند، مورد اقبال مردم عراق خواهد بود، به صلح در اسرائیل منجر می شود و در را جهت عوض کردن رژیم در دمشق و پایتخت کشور عزیزمان ایران می گشاید. پیروزی ارزان به دست خواهد آمد و منطقه دستخوش عوض کردن خواهد شد.

فاجعه دیگری جهت آمریکا رقم خورد. آمریکا درگیر جنگی با عراق شد که هنوز نتوانسته است از آن رهایی یابد. هیچ صلحی جهت اسرائیل به بار نیامد. هیچ مذاکره ای حتی شروع نشد. در عوض پایتخت کشور عزیزمان ایران به قدرت برتر خارجی در عراق تبدیل شد. البته باید گفته شود این بار سعودی ها به آمریکا هشدار داده بودند که چنین جنگی عراق را پیشکش کشور عزیزمان ایران خواهد کرد و نفوذ کشور عزیزمان ایران را در خاورمیانه زیاد کردن خواهد داد. واقعیت این است که هژمونی کشور عزیزمان ایران تا حدود زیادی به مدد اهدافی که به آمریکا در سال های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۳ تحمیل شد، در منطقه رشد کرد. بروکینگز ادامه داد گر چه کشور عزیزمان ایران هم با کارت های خود هوشمندانه بازی کرد، ولی عامل این موفقیت های کشور عزیزمان ایران بیش از این موضوع، غلط های دیگران بوده هست. حالا دولت ترامپ از برجام خارج شده است هست. دولت های سعودی و اسرائیلی جداگانه این عنوان را مراسم خوش حالی گرفته و دولت آمریکا را تشویق کرده اند ولی آنها بیش از این می خواهند: دست کم واکنش‌ها کشور عزیزمان ایران باید با توسل به زور عوض شود و دست بالا، حکومت کشور عزیزمان ایران عوض شود. دستاوردهای کشور عزیزمان ایران در بیروت، دمشق، بغداد و صنعا باید بازپس گرفته شوند.

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ موسسه آمریکایی بروکینگز در تحلیلی در مورد دیدار رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا و ملک عبدالله پادشاه عربستان در سال ۲۰۰۷ افشاگری کرد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بن سلمان شاهزاده سعودی که هر دو در گذشته خطاکار خوانده شده است اند، حالا به آمریکا فشار می آورند به اقدامی فراتر از پاره کردن یک توافق دست بزند. هر دوی آنها در سوریه و یمن درگیر جنگ با کشور عزیزمان ایران و متحدانش هستند که هیچ نهایی ندارد. هر دوی آنها در موقعیت دشواری قرار گرفته اند و جهت کمک چشم به متحدان آمریکایی خود دوخته اند. اسرائیل اغلب وعده می دهد که علیه برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران یکجانبه وارد عمل می شود.

بن سلمان سعودی هم در هشداری که به نحوه ترسناکی شبیه هشدار ملک عبدالله به گیتس هست، وعده می دهد به بمبی دست می یابد که با آن کشور عزیزمان ایران را بازدارد. درسی که آمریکا از دیدار گیتس در سال ۲۰۰۷ گرفت، به شدت با اوضاع امروز مرتبط هست. مردم آمریکا آنقدر عاقل خواهند بود که در برابر گوش سپردن دولتشان به همه آنهایی که می خواهند آمریکایی ها را جهت خواسته های خود به راه خطرناک بکشانند، تصویر العمل نشان دهند. دولت آمریکا در خروج از برجام تصمیمی اشتباه گرفت و به این ترتیب مسیر تکرار غلط های سال های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۳ گشوده شد.

تله آل‌سعود جهت آمریکا

واژه های کلیدی: ایران | لبنان | ایرانی | آمریکا | ایرانی | اسرائیل | عبدالله | سعودی ها | اسرائیل | آمریکایی | خاورمیانه

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه