زیبا عبدالله انتخابات منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند

زیبا: عبدالله انتخابات منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند انتخابات عبدالله کعبی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار پزشکی جزییات + فریز تخمک و اسپرم جهت حفظ باروری دختران و پسران مجرد

اگر سال‌ها پیش کسی راجع به توقف وقت حرف می‌زد و به شما می‌گفت که راهی جهت آن می‌شناسد،باور نمی‌کردید، ولی امروز شما به آسانی قادر به انجام این کار هستید؛ می‌توا

جزییات + فریز تخمک و اسپرم جهت حفظ باروری دختران و پسران مجرد

فریز تخمک و اسپرم جهت حفظ باروری دختران و پسران مجرد + جزییات

عبارات مهم : ازدواج

اگر سال ها پیش کسی راجع به توقف وقت حرف می زد و به شما می گفت که راهی جهت آن می شناسد،باور نمی کردید، ولی امروز شما به آسانی قادر به انجام این کار هستید؛ می توانید جنین فرزندتان را در یک مرکز درمان ناباروری نگهداری کنید و چندسال دیگر او را در رحم خود بپرورانید؛ کاری که مدت هاست در کشور عزیزمان ایران به عنوان یکی از راه های حفظ قدرت باروری در افراد انجام می شود.

به گزارش ایسنا، حفظ باروری زمانی برایمان اهمیت پیدا می کند که دلواپس از دست دادن آن باشیم. این نگرانی ممکن است به علت مبتلا شدن به نوعی بیماری یا اوج رفتن سن باشد. آن طور که متخصصان می گویند قدرت باروری در زنان از ۴۵ سالگی به بعد کم کردن پیدا می کند. با وجود اینکه این توانایی در مردان زیاد از زنان هست، ولی آن هم محدودیت هایی دارد و در طول وقت کم کردن می یابد.

جزییات + فریز تخمک و اسپرم جهت حفظ باروری دختران و پسران مجرد

دکتر محمدرضا صادقی – مدیر پژوهشگاه ابن سینا و جنین شناس- می گوید: الگوی زندگی ما در طول وقت دچار تغییرات شگرفی شده است و جابجایی اولویت های زنان و مردان باعث تاخیر در وقت فرزندآوری شده است هست؛ به همین علت امروز راه هایی جهت حفظ قدرت باروری ایجاد شده است هست. راه هایی که حتی شنیدن نام ارزش تا چند سال گذشته غیرقابل بارور بود: فریز کردن تخمک، اسپرم و جنین.

صادقی در گفت وگو با ایسنا راجع به استفاده از شیوه های حفظ باروری توضیح داد و گفت: در گذشته نه چندان دور هنگامی که دختری به سن ۱۵ سالگی و یا پسری به سن ۲۰ سالگی می رسید تمامی شرایط جهت ازدواج آنها فراهم بود، ولی امروزه تغییرات الگوی زندگی، صنعتی شدن و مدرنیته، اولویت های قبلی را عوض کردن داده هست. در حال حاضر شاید تحصیل گزینش اول یک زن باشد و ازدواج در اولویت های بعدی او قرار گیرد. علاوه بر آن شواهدی وجود دارد که نشان می دهد به علت تغییرات سبک زندگی مانند الگوی تغذیه و کم کردن فعالیت های بدنی، سن بلوغ کم کردن یافته هست. امروزه بسیاری از جوانان با تاخیر در تشکیل زندگی مشترک، ازدواج خود را به سن بعد از ۳۰ سالگی انتقال یافته می کنند؛ این یعنی حداقل ۱۵ سال تعویق و تاخیر در استفاده از قدرت باروری.

اگر سال‌ها پیش کسی راجع به توقف وقت حرف می‌زد و به شما می‌گفت که راهی جهت آن می‌شناسد،باور نمی‌کردید، ولی امروز شما به آسانی قادر به انجام این کار هستید؛ می‌توا

رئیس پژوهشگاه ابن سینا تصریح کرد: در حال حاضرنگرش افراد، خانواده ها ، شرایط جامعه و … دست به دست هم داده اند که نتیجه آن زیاد کردن سن ازدواج و تاخیر در فرزنددار شدن هست. اگر زوجی بعد از ۳۰ سالگی ازدواج کنند، فرزندآوری را به علت بعضی پرسشها به تاخیر می اندازند. از طرف دیگر تحقیقات گسترده پزشکی ثابت کرده است که بارداری بعد از ۴۰ سالگی با زیاد کردن احتمال تولد فرزند با نقایص ژنتیکی و مادرزادی همراه هست. علاوه بر این بارداری های بعد از این سن به عنوان بارداری های پرخطر تقسیم بندی می شوند که اغلب مادر دچار مشکلاتی مانند مسمومیت، فشار خون و دیابت و … هنگام بارداری می شود.

قدرت باروری از چه سنی کم کردن پیدا می کند؟

صادقی با بیان اینکه طول دوره باروری بویژه در زنان در جوامع و نژادهای متفاوت به شرایط اقلیمی و ژنتیک آنها بستگی دارد، ادامه داد: در جامعه ما به صورت میانگین از ۴۰ سالگی قدرت باروری به شدت افت کرده و بعد از ۴۵ سالگی یک زن به یائسگی نزدیک می شود. در کنار همه این موارد باید توجه کرد جهت اینکه قیمت رشد جمعیت در یک جامعه ثابت بماند، هر زوجی باید بیش از دو فرزند داشته باشد، ولی هنگامی که سن ازدواج زیاد کردن پیدا می کند، زوج ها وقت کافی جهت داشتن بیش از یک فرزند را نخواهند داشت؛ به همین علت با توجه به تمام دلایل مطرح شده، لزوم حفظ قدرت باروری در مردان و زنان کاملا روشن و مشخص است.

صادقی در ادامه با بیان اینکه قدرت باروری در زنان بین سنین ۲۵ سال تا ۳۵ سال در نقطه اوج خود قرار دارد، افزود: این قدرت به این علت حفظ می شود که فرد در سنین بالاتر جهت باردارشدن با گامت خود، نگرانی نداشته باشد. حفظ باروری جهت بعضی افراد کاربرد پیشگیری و جهت بعضی از آنها حکم درمان را دارد؛ جهت مثال این کار جهت مبتلایان به سرطان می تواند هم جنبه پیشگیری و هم جنبه درمان داشته باشد. در حال حاضر امید به زندگی و احتمال زنده ماندن در مبتلایان به سرطان نیز زیاد کردن یافته هست، ولی درمان های رایجی که جهت درمان سرطان استفاده می شود، بیشترین آسیب را به قدرت باروری فرد وارد می کند. با توجه به این عنوان قبل از اینکه بیماران به این مرحله برسند می توان قدرت باروری آنها را حفظ کرد. در مورد زوج های نابارور، ناباروری ناشی از علل متنوعی از جمله انسداد لوله های انتقال اسپرم، تخمک، پرسشها رحمی یا علل ژنتیکی و … هست؛ به همین علت این افراد می توانند کاندیدای حفظ همان حداقل قدرت باروری گاهی مختل نیز باشند.

جزییات + فریز تخمک و اسپرم جهت حفظ باروری دختران و پسران مجرد

همه روش های حفظ باروری در زنان و مردان

رئیس پژوهشگاه ابن سینا اضافه کرد: نوع حفظ باروری بسته به سن، جنسیت و نوع مسئله در باروری فرد و … متفاوت هست. اگر کودک پسری قبل از سن بلوغ به سرطان یا سایر بیماری های نیازمند به شیمی درمانی مبتلا شود، تنها گزینش موجود جهت حفظ قدرت باروری جهت آینده، برداشت بخشی از بافت بیضه و یا یک بیضه کامل کودک و نگهداری آن در شرایط انجماد جهت استفاده در باروری آینده او هست؛ چون شیمی درمانی به بافت بیضه آسیب می رساند. امروز تکنولوژی به این سمت پیش رفته است که بتوان جهت این بافت شرایطی ایجاد کرد که مراحل تولید و بلوغ اسپرم را در خارج از بدن طی کند یا بافت برداشته شده است را بعد از درمان سرطان و کسب سلامت کامل فرد به بدن او بازگرداند.

اگر سال‌ها پیش کسی راجع به توقف وقت حرف می‌زد و به شما می‌گفت که راهی جهت آن می‌شناسد،باور نمی‌کردید، ولی امروز شما به آسانی قادر به انجام این کار هستید؛ می‌توا

به گفته صادقی، اگر مردی بالغ باشد و به نوعی بیماری مبتلا شود که به قدرت باروری او آسیب بزند، می توان اسپرم او را منجمد و نگهداری کرد. در یک فرد بالغ سالم روزانه به صورت میانگین بیش از ۱۰۰ میلیون اسپرم به وسیله دو بیضه تولید می شود؛ به همین علت در هر انزال بیش از ۳۰۰ میلیون اسپرم تخلیه می شود. اسپرم به عنوان بااهمیت ترین سلول جهت استمرار نسل در کنار تخمک، سلول بسیار مقاومی است و امکان حفظ و نگهداری آن به صورت منجمد وجود دارد. این کار سابقه بیش از ۵۰ سال دارد.

صادقی ادامه داد: انجماد بافت بیضه و در نهایت استخراج اسپرم از بافت ذوب شده است جهت تولید جنین در خارج بدن، یکی دیگر از راه های حفظ باروری در مردان بالغی است که فاقد اسپرم در مایع انزال هستند.

جزییات + فریز تخمک و اسپرم جهت حفظ باروری دختران و پسران مجرد

رئیس پژوهشگاه ابن سینا راجع به راه های حفظ باروری در زنان نیز توضیح داد و گفت: اگر دختری به سن بلوغ نرسیده باشد و دچار نوعی بیماری شود که به باروری او آسیب می زند، می توان بخشی از بافت تخمدان او را برداشت و در دمای منجمد جهت استفاده در آینده نگهداری کرد. انجماد تخمک نیز یکی از راه های حفظ باروری در زنان بالغ، قبل و بعد از ازدواج هست. هر زن در ماه تنها یک تخمک بالغ تولید می کند، ولی این امکان وجود دارد که با جنبش تخمک گذاری و استفاده از داروهای هورمونی این تعداد را به ۱۰ و حتی تعداد زیاد تخمک رساند و بعد از به دست آمدن این تخمک ها ، آنها را جهت استفاده در آینده فرد منجمد کرد. همچنین اگر زنی مبتلا به سرطان باشد و نتوان او را تحت درمان هورمونی قرار داد، یا در دختران نابالغ، گزینه دیگری جهت حفظ باروری وجود دارد و آن امکان برداشت و انجماد بافت تخمدان هست. این بافت غنی از تخمک های نارس است که بعد از انجماد و ذوب مجدد می تواند مراحل رشد و بلوغ تخمک را در داخل و یا خارج از بدن طی کند.

امکان انجماد جنین

صادقی راجع به شیوه حفظ باروری از طریق انجماد جنین نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: اگر زوجی ازدواج کرده باشند، گزینش دیگری به نام نگهداری جنین جهت آنها وجود دارد؛ زوج هایی که می خواهند دیرتر صاحب فرزند شوند، ممکن است قدرت باروری ارزش کم کردن پیدا کند. آنها می توانند جنین خود را منجمد کرده و چند سال بعد از همان جنین ها جهت فرزنددار شدن خود استفاده کنند. در این روش تعداد زیادی جنین در مراحل اولیه تکوین خود منجمد و نگهداری می شود. امروزه تکنولوژی نگهداری جنین بسیار پیشرفته شده است است و تقریبا ۱۰۰ درصد این جنین ها جهت مدت وقت طولانی باقی می مانند. الزاما همه این جنین ها در داخل رحم، جایگزین نمی شوند و رحم بر اساس کیفیت و … یک یا تعداد زیاد از آنها را گزینش می کند.

وی راجع به الزامات قانونی انجام این روش ها نیز اظهار کرد: انجام کلیه روش های حفظ باروری موجود کاملا قانونی و مطابق با دستورالعمل های وزارت بهداشت هست. علاوه بر این در حال حاضر در کشور قانون اهدای جنین وجود دارد، ولی جهت اهدای گامت قانونی نداریم.

صادقی راجع به هزینه های حفظ باروری و نگهداری از اسپرم، تخمک و جنین نیز گفت: انجماد اسپرم و تخمک و جنین در ظروف متعددی جهت استفاده در دفعات مکرر انجام می شود که بر اساس تعرفه های موجود و در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و همسایه هزینه ای حداقلی به شمار می آید. همچنین هزینه های نگهداری سالیانه بافت های تولید مثلی، اسپرم، تخمک و جنین بسیار ناچیز هست. در حال حاضر بیمه های پایه هزینه های حفظ باروری را پوشش نمی دهند، ولی امکان پرداخت از طریق بیمه های تکمیلی وجود دارد.

واژه های کلیدی: ازدواج | نگهداری | استفاده | ناباروری | رضا صادقی | درمان سرطان | شیمی درمانی | درمان ناباروری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه