زیبا عبدالله انتخابات منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند

زیبا: عبدالله انتخابات منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند انتخابات عبدالله کعبی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از رکوردشکنی های پی در پی ظرف ۱۰ روز اخیر، آخر از حرکت در مسیر صعودی بازایستاد و افت ۵/ ۱ درصدی را در آخر معاملات دی

پنج بهانه ریزش بورس

پنج بهانه ریزش بورس

عبارات مهم : ایران

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از رکوردشکنی های پی در پی ظرف ۱۰ روز اخیر، آخر از حرکت در مسیر صعودی بازایستاد و افت ۵/ ۱ درصدی را در آخر معاملات دیروز رقم زد. اکثر سهام مورد اقبال بازار که با خبر شناورسازی ارزهای غیرنفتی رشد بی وقفه ۲۰ تا ۵۰ درصدی را تجربه کرده بودند در دادوستدهای دیروز، به علت شناسایی سود و وزن دهی زیاد سهامداران به عوامل منفی، تحت فشار عرضه قرار گرفته و با افت قیمت مواجه شدند.

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دیروز با افت ۲۰۶۳ واحدی مواجه شد تا فعالان تالار شیشه ای بعد از جهش ۱۰ روزه نماگر مهم بازار، شاهد اصلاح قیمت ها باشند. به دنبال رشد پرشتاب قیمت سهام طی روزهای اخیر که بازدهی عمده نمادها را به ۲۰ تا ۳۰ درصد رساند، اصلاح قیمت ها قریب الوقوع به نظر می رسید. با این حال در کنار وقت شناسایی سود، عوامل دیگری را نیز می توان در ایجاد این روند شناسایی کرد. آنچه بر شدت صفوف دیروز عرضه ها افزود، ابهامات اطراف قیمت گذاری ها بود. از سوی دیگر واکنش‌ها هیجانی سهامداران حقیقی در صف های فروش و احتمالا نقد شدن معاملات اعتباری نیز یکی دیگر از عوامل فشار بر قیمت عمومی سهام عنوان می شد. جنبه روانی و واکنش‌ها سهامداران در وقت اصلاح قیمت ها نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده مختصات دادوستد دیروز سهام بوده هست. از طرفی فروش سهامداران حقوقی در دو روز کاری اخیر نیز در ایجاد هیجان فروش سهامداران حقیقی اثر گذار بوده است.

پنج بهانه ریزش بورس

اصلاح قیمت ها بعد از رالی ۱۰ روزه

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران از شنبه هفته گذشته در یک رالی صعودی پرشتاب حرکت کرد به طوری که شاخص کل در این بازه حدود ۲۵ هزار واحد اوج رفت. نوسان های روزانه ۴ رقمی شاخص سهام طی روزهای اخیر، با رکوردشکنی های پی در پی این نماگر همراه شد. این جریان روز سه شنبه با شدت کمتری دنبال شد و بالاخره نشانه های غلبه عرضه بر معاملات سایه افکند. دیروز بر صفوف عرضه سهام افزوده شد و فعالان بازار عقب نشینی دو کانالی شاخص کل را به نظاره نشستند. جهش اخیر قیمت ها وقت شناسایی سود را نصیب سهامداران کرده هست. از این رو نقد کردن سهام جذابیت بیشتری نزد معامله گران پیدا کرده هست. این اصلاح قیمت ها بعد از دوران رونق طبیعی به نظر می رسد. نقد کردن پول های اعتباری نیز در چنین شرایطی همواره بر شدت عرضه ها می افزاید.

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از رکوردشکنی های پی در پی ظرف ۱۰ روز اخیر، آخر از حرکت در مسیر صعودی بازایستاد و افت ۵/ ۱ درصدی را در آخر معاملات دی

پولی که از اعتبارات کارگزاری ها وارد معاملات می شود، ریسک گریز تر است و از این رو بعد از کسب سود که در شرایط فعلی نسبتا قابل توجه نیز بوده هست، در صدد خروج از معاملات بر می آید. هر چند بعضی تحلیلگران نقد کردن پول های اعتباری در جریان معاملات دو روز اخیر را از عوامل ایجاد فشار فروش در بازار می دانند، با این حال به علت اینکه هیچ آماری از میزان پول های اعتباری بازار سهام در دسترس نیست، نمی توان راجع به میزان این پول ها اظهار نظر قطعی کرد. عدم دسترسی شرح پول های اعتباری در معاملات موضوعی است که بر اوضاع تحلیلی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران سایه افکنده هست. اگر میزان این پول ها مشخص باشد؛ سهامداران و تحلیلگران می توانند روند معاملات را بهتر تخمین بزنند. از این رو انتشار شرح این پول ها از سوی مقام ناظر کمکی در جهت شفافیت هر چه زیاد داد وستدها است.

ابهام قیمت گذاری ها

عامل دیگر فشار بر قیمت سهام طی روز گذشته ریسک قیمت گذاری خوراک پتروشیمی و پالایشی در کنار قیمت گذاری محصولات نهایی بزرگان صنعت فلزات اساسی در بورس کالا است که بر معاملات این گروه ها سایه افکند و از این رو تقاضای سهام مربوطه را وادار به عقب نشینی کرد. زوایای پنهان قیمت گذاری محصولات صنایع مزبور منجر به ضعف تقاضا در گروه فلزات اساسی نیز شده است هست. هر چند به احتمال نیرومند قیمت گذاری این محصولات باید بر اساس قیمت آزاد صورت بگیرد؛ ولی همچنان دستورالعملی در این باره منتشر نشده هست. اجرایی شدن بسته تازه ارزی به گمانه زنی هایی در برابر عوض کردن شیوه قیمت گذاری بازار فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا منتهی شده است هست، با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز روال قیمت گذاری پیشین در بورس کالا ادامه داشته و هیچ دستور العمل جدیدی در این باره ارائه نشده است.

معاونت بورس کالا به «دنیای اقتصاد» گفته است که در جلسه روز دوشنبه مجلس هیچ تصمیمی درخصوص بازار فولاد و نحوه عرضه آن گرفته نشده هست. این امر نیز منجر به احتیاط سهامداران شده است هست. از این رو سهامداران جهت انتشار دستورالعمل قیمت خوراک پتروشیمی و پالایشی ها چشم انتظار هستند و اوضاع قیمت گذاری در بورس کالا را به دقت رصد می کنند. در این میان عوض کردن شیوه قیمت گذاری و روشن شدن ابهامات اطراف این دو عنوان می تواند جریان روشن تری پیش پای معامله گران قرار دهد.

پنج بهانه ریزش بورس

وزن دهی به عوامل منفی در وقت اصلاح ولی روند دیروز معاملات بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را می توان از جنبه روانی و واکنش‌ها سهامداران نیز ارزیابی کرد. در بازارهای صعودی معامله گران زیاد خبر های مثبت را مد نظر قرار می دهند. در این فضاها کوچک ترین عامل مثبتی مد نظر سهامداران قرار می گیرد و ورود به معاملات را توجیه پذیر می کند. ولی درست هنگامی که اصلاح قیمت ها شروع می شود، توجه به اخبار منفی شدت می گیرد و وزن قابل توجهی پیدا می کند. به عبارتی هنگامی که سهامداران در هشت روز کاری به طور میانگین روزانه ۲ درصد بازدهی را تجربه کرده اند، پیدا کردن بهانه جهت نقد کردن سهام شدت می گیرد. یکی از ابعاد شکل گیری روند منفی قیمت ها طی داد وستد روز گذشته را نیز می توان به این عامل نسبت داد.

جزئیات داد وستد دیروز سهام

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از رکوردشکنی های پی در پی ظرف ۱۰ روز اخیر، آخر از حرکت در مسیر صعودی بازایستاد و افت ۵/ ۱ درصدی را در آخر معاملات دی

در معاملات روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از ۲ میلیارد سهم به ارزش بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان داد و ستد شد (بدون محاسبه معاملات بلوکی و اوراق مشارکت). بخش عمده ای از ارزش معاملات دیروز به صنایع محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی تخصیص داده شده است داشت (حدود ۱۸۰ میلیارد تومان). شاخص کل در جریان معاملات این روز ضمن واگذاری دو کانال در سطح ۱۳۱ هزار و ۵۲۲ واحدی قرار گرفت. بررسی عوض کردن مالکیت سهام طی معاملات دیروز نشان می دهد بیش از ۷۷ میلیارد تومان نقدینگی از پرتفوی سهامداران حقیقی به سبد سهام معامله گران عمده انتقال یافته شده است است.

دنیای اقتصاد

پنج بهانه ریزش بورس

واژه های کلیدی: ایران | بازار | قیمت گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه